lauantai 15. kesäkuuta 2019

Miniloma lähellä

Arpajaiset ovat hauska juttu varsinkin silloin, jos voitto osuu kohdalleen. Oma arpaonneni on huono, mutta lapsille voittoja tuntuu tulevan useammin. Viime vuoden puolella, marraskuun pimeänä arki-iltana, järjestettiin kylällämme varainkeruutapahtuma lasten koulun retkikassan kartuttamiseksi. Illan päätteeksi oli arpajaisten vuoro ja niinhän siinä kävi, että vanhin tyttäremme voitti pääpalkinnon. Palkinto mahtui kirjekuoreen ja piti sisällään lahjakortin isolle kirkolle kylpylähotelliin. Alusta asti oli selvää, että kahdelle tarkoitettu lahjakortti käytettäisiin tyttären ja hänen hyvän ystävänsä yhteiseen lomareissuun. Koska alaikäisiä ei voinut laittaa reissuun kahdestaan, oli heidän siedettävä minua lisävuoteella mukana.

Eilen iltapäivällä lähdimme sitten tyttöjen kanssa minilomalle lähelle. Ja hyvin ehdimme illassa tehdä kaiken sen mitä aioimme. Kävimme kylpylässä uimassa, söimme hyvät pitsat ja kävimme jälkiruuaksi jäätelöllä, nautimme ilta-auringosta hotellihuoneemme parvekkeella ja kellon lähestyessä puolta yötä kävelimme vielä meren rantaan iltauinnille. Minä tyydyin tosin vain katselemaan toisten uintia, heinäkuun pitää olla pitkällä ennen kuin suostun luonnonvesissä kastautumaan. Aamulla nukuimme pitkään ja nautimme sitten aamupalan ennen kotiin lähtöä.

Oli mainio reissu. Pitää ostaa vastakin arpoja:D

1. Kiva, että arpaonni suosi ja läheltä tosiaan löytyy kiva lomakohde :) Emme vain osaa arvostaa sitä tarpeeksi, koska asumme ns. liian lähellä.

1. Nimenomaan ja lähellä asuvana tulee harvoin yöpyneeksi muualla kuin kotonaan.